اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

خدا را بخوان تا خدا تو را از خواندنی ها قرار دهد..

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

خدا را بخوان تا خدا تو را از خواندنی ها قرار دهد..

بوی امام حسن ع

حسن یعنی کسی که نوری از زهرا به تن دارد

جهان، عشق رسول الله و او عشق حسن دارد
کرامت می‌کنی هر مستمندی بر درت آید
که صاحب‌خانه مانند تو باشد، در زدن دارد
بیا دست کرم از آستین بالا بزن آقا!
شکر از ظرف شیرین دهانت ریختن دارد
تو فرزند علی هستی که از بخشندگی دائم
عبای نازنینت وصله مولا به تن دارد
شب میلاد تو هر شاخه گل را که بو کردم
به جان مادر تو یاس‌ها بوی حسن دارد


پ.ن:روی هر شاپرکی را به خدا کم کردیم
رمضان تا رمضان دور حسن می گردیم


ماه رمضان

پیامبر گفت: اى پروردگار من! اول عبادت کدام است؟!
خدا فرمود: سکوت کردن و روزه داشتن! اى احمد! آیا مى‏دانى روزه چه چیز به جا مى‏گذارد!
پیامبر عرض کرد: نه اى پروردگار من!
خداوند فرمود:

آنچه روزه به جاى مى‏گذارد کم خوردن و کم گفتن و عبادت مى‏باشد!
دوم سکوت است و سکوت از خود حکمت به جاى مى‏گذارد و حکمت معرفت به جاى مى‏گذارد و معرفت یقین به جاى مى‏گذارد و هنگامى که بنده من به مقام یقین رسید، دیگر باکى ندارد که چطور روزگارش را بگذراند؛ آیا در عسر و شدت باشد و یا در یسر و آسانى. و این است مقام کسانى که به رضاى من واصل گشته‏اند.
و کسى که به رضاى من عمل کند من سه صفت را همیشه ملازم با وى مى‏گردانم: من شکر و سپاسى را به او مى‏فهمانم که مخلوط با جهل و نادانى نمى‏باشد؛ و یاد و توجهى را که مخلوط با نسیان و فراموشى نمى‏گردد؛ و محبت و مودتى را که بر محبت من، محبت مخلوقات را اختیار نمى‏کند!
پس چون مرا دوست داشت، من هم او را دوست مى‏دارم و دوستى او را در دل خلائق خودم مى‏نهم. و چشم دل او را به مقام عظمت و جلال خودم مى‏گشایم و علم خاصان از خلائقم را از وى پنهان نمى‏دارم!
و در این حال با وى در سر و نهان، در ظلمت شب و درخشانى روز، از باطن سخن مى‏گویم و باب مناجاتم را بر روى وى مى‏گشایم و او به طورى مى‏شود که گفتارش با خلائق بریده مى‏گردد و همنشینى‏اش با ایشان منقطع مى‏شود و کلام خودم و کلام فرشتگانم را به او مى‏شنوایانم. و به او مى‏فهمانم سرى را که از مخلوقاتم پنهان داشته بودم.
تا اینکه مى‏فرماید:
سپس بر می ‏گشایم حجاب‏ها و پرده‏هایى که فیمابین من و او بوده است. و او را به نعمت گفتارم متنعم و به لذت نظر به سوى من متلذذ مى‏نمایم.

پ.ن:سلام و عرض قبولی طاعات و عبادات خدمت دوستان گرامی،ماه بندگی و بهار قران را به همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنم

پ.ن: در این ایام که از رحمت و برکت انباشته است؛ در این روزها که فرشته ها راحت میان ما قدم می زنند و در این شب ها که از انوار خدا سپیدی گرفته اند ما را از نسیم دعا فراموش نکنید 


گفتگو باخدا

از خدا می خواهم...یعنی از خودت می خواهم مرا ببخشی! گفت: پس بخشش را از من بخواه و بعد توبه کن. (هود/90)
گفتم: با این همه آلودگی و گناه... چه کنم؟ گفت: مگر نمی دانی خداست که توبه را از بندگانش قبول می کند؟ (توبه/104)
گفتم: با این همه گناه چه طور توبه کنم؟ گفت: من آمرزنده ی گناه و پذیرنده ی توبه ام. (مومن/3)
گفتم: برای کدام گناهم می توانم توبه کنم؟ گفت: من همه ی گناهان را می بخشم. (زمر/53)
گفتم: یعنی مطمئن باشم؟ گفت: جز من چه کسی است که گناهان را می بخشد؟ (آل عمران/135)
گفتم: چرا، چرا در مقابل حرف هایت همیشه مثل یخ آب می شوم؟ توبه می کنم، توبه! گفت: من، هم توبه کنندگان را و هم کسانی را که پاک اند دوست دارم. (بقره/222)
گفتم: پروردگارم! من جز تو کسی را ندارم. گفت: آیا من برای تو کافی نیستم؛ (زمر/36)
گفتم: در برابر این همه محبتت چه کنم؛ گفت: مرا یاد کن. (احزاب/41)


حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

در لحظه‌ی موفقیت، از خدا فزونی ایمان بخواه

و بدان‌که این مرحله نیز پایان راه نیست...

بلکه آغازی ‌است برای برداشتن گام‌های بعدی...

در هر قدم بر ایمان خود بیفزا.

در لحظه‌ی دلشکستگی، دلت را به‌خدا بده...

او بهترین مونس است...

همیشه برای تو وقت دارد و هیچ‌گاه دل تو را نمی‌شکند.

در لحظه‌ی عاشقی، خالق عشق را درنظر داشته‌باش...

باید از عشق زمینی به عشق آسمانی رسید.

در لحظه‌ی نگرانی‌ و ‌دلواپسی...

از ذکرش غافل نشو چون "یاد خدا آرام‌ بخش دل‌هاست."

همه‌چیز در حیطه‌ی قدرت و کنترل اوست...

پس توکلت فقط به ‌خدا باشد....

کارها را به ‌او بسپار تا زمان انتظار به‌آخر رسد.

در لحظه‌ی پیروزی، از معبود، تواضع و فروتنی طلب کن.

از غرور بپرهیز که بزرگ‌ترین اشتباه است.

در لحظه‌ی شکست، مطمئن باش خداوند دست تو را گرفته‌ است

و نمی‌گذارد زمین بخوری مگر آن ‌که خودت دست او را رها کنی.

هر شکستی باید مقدمه‌ای برای پیروزی باشد.

 

میلاد امام زمان

بندگى حضرت حق میوه شیرین و گوارایش .
و تو اى عزیز!
اى یوسف زهرا!
گوشه چشمى به ما کن که چشم بیمارت، دردها را دوا و رشته محبت و عشقت، دل را از تعلقات رها مىکند .
اى «گل نرگس» !
نیمنگاهى از نرگس مستت کافى است تا بتوانیم باب حرم دل را به سویتبگشاییم و غبار اغیار از آینه جان بزداییم .
اى جان عالم فداى خاک پایت، آن را از ما دریغ مدار!

**************

یاابن الحسن
یک دانه ز تسبیح نماز سحرت را
یکبار به نام من بیچاره بینداز

*******************

یا اباصالح،
شب میلاد تو، هنگامه گشودن پنجره های امید است به روی بغضِ ستم دیدگان بی پناه تاریخ.
میلاد امید مستضعفان و آخرین امام شیعیان مبارک