اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

خدا را بخوان تا خدا تو را از خواندنی ها قرار دهد..

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

خدا را بخوان تا خدا تو را از خواندنی ها قرار دهد..

دلیل دعاهای اجابت نشده

روزی ابراهیم ادهم از بازار بصره عبور می کرد.
مردم اطراف او را گرفتند و گفتند یا ابراهیم ، خداوند در قرآن می فرماید:
«مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم»
ما دعا می کنیم اما دعای ما اجابت نمی شود!
ابراهیم گفت: ای مردم بصره علت آن 10 چیز است :
1 ـ خدا را شناختید ، ولی حق او را ادا نکردید.

2ـ قرآن را می خوانید ، ولی عمل نمی کنید.
3ـ ادعای محبت رسول خدا را دارید در حالی که با اولاد او دشمنی می کنید.
4 ـ ادعای دشمنی با شیطان دارید و حال آن که در عمل با او موافقید.
5ـ می گوئید بهشت را دوست داریم ، اما برای رسیدن به آن عملی انجام نمی دهید.
6 ـ اظهار ترس از جهنم می کنید ، ولی خود را در آن انداخته اید .
7 ـ مشغول عیبگویی مردم شدید و از عیب خود غافل ماندید .
8 ـ ادعای بیزاری از دنیا دارید ولی در جمع آن حرص می ورزید .
9 ـ اعتقاد به مرگ و قیامت دارید ، ولی خود را آماده نکردید.
10 ـ مردگان را دفن می کنید ، ولی از مرگ آنها عبرت نمی گیرید .


شب آرزوها

آسمان بوی اجابت می دهد.


بس که قندیل دعا آویخته است


پ.ن:امیدوارم تو این شب عزیز همه دوستان به آرزوهاشون برسن و هیچ آرزویی،آرزو باقی نماند


پ.ن:دوستان خیلی خیلی التماس دعا دارم



ماه رجب

بار خدایا ! تو را حمد میگویم که به یاری تو موفق به ثناگویت شدم، و به سبب فساد نیت و ضعف یقینم، اقرار میکنم که ناتوانم که تو را آنطور که مستحق و سزاوار هستی مدح کنم،

1. بارالها، تو خوب معبود و خوب پروردگاری هستی و من بد پرورش یافته ای هستم!
تو خوب مولایی هستی و من بد بنده ای!
تو خوب مالکی هستی و من بد مملوکی!
چه بسیار گناهی که مرتکب شدم و تو عفو نمودی و چه بسیار جرم هایی که از من سر زد و تو از آن گذشتی!
چه بسیار خطاها کردم، ولی مرا مؤاخذه نکردی و چه بسیار بدی ها که عمداً مرتکب شدم و تو از آن درگذشتی!
و چه بسیار لغزش ها که از من سر زد و از آن چشم پوشی نمودی، و مرا بر غفلتم مأخذه نکردی!
اینک این منم که به خود ظلم کرده ام و به گناهم اقرار و به خطاهایم اعتراف دارم. پس ای آمرزنده گناهان! از تو میخواهم که گناهانم را ببخشی و از لغزش هایم درگذری، پس به نیکی اجابت کن که تو سزاوار اجابت و اهل تقوا و آمرزشی!

پ.ن: حلول ماه مبارک  رجب، ماه مناجات و بندگی ، ماه خانه تکانی دل ها، بر مشتاقان کوی دوست مبارک باد


خوشبویی

از پیغمبر اکرم (ص) روایت است که فرمود: بوى خوش ، دل را محکم مى سازد.

از امالى شیخ طوسى روایت است که حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: خداوند زیبایى و آراستگى را دوست دارد و نکبت و بدحالى را مکروه دارد و خداوند متعال دوست دارد که وقتى نعمتى به بنده اش ارزانى مى کند اثر آن را بر او ببیند، پرسیدند چگونه ؟ حضرت فرمود: لباسش را تمیز نگه دارد و خود را خوشبو سازد و خانه اش را سفید و گچکارى نماید و صحن خانه را بروبد، حتى آن که چراغ افروختن پیش از غروب آفتاب فقر را بر طرف مى سازد و بر روزى مى افزاید

از پیغمبر (صلى الله علیه و آله و سلم) روایت است : اگر کسى گل به برادر مؤمن هدیه کند، او نباید آن را رد کند، که گل از بهشت آمده است

پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم) به على (علیه السلام) فرمود: یا على ! بر تو باد به بوى خوش در هر جمعه که این سنت و روش من است و تا زمانى که از آن بویى استشمام گردد براى تو ثواب ها نوشته شود.
حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: شایسته است انسان هر روز از بوى خوش و عطر استفاده کند و اگر هر روز نتواند یک روز در میان و اگر این مقدار هم ، توانایى ندارد در هر جمعه هرگز فراموش ننماید

پ.ن1: سلام به همه دوستان عزیز کتابخوان ، این متن برگزیده ای از کتاب زیبای مکارم الاخلاق هست دوستانی که نمایشگاه کتاب میرن حتما این کتاب رو بخرند چون هم کتاب کاربردی و هم با نثر روانی نوشته شده .

پ.ن2: پیشنهاد میکنم که از راهروی 21 غرفه 24 داخل شبستان هم دیدن کنید، تو این غرفه دوتا کتاب فوق العاده زیبا به نام خضر و یادگار حج فروخته میشه که هردو کتاب با نثری زیبا نوشته شده و بسیار بسیار آموزنده میباشند منکه از خوندنشون خیلی زیاد لذت بردم

پ.ن3:معرفی چند کتاب دیگر:رساله حقوق امام سجاد ، دلسوخته ، باران فیض ، طب الائمه ، نهج الفصاحه ، لهوف ، علل الشرایع و............

تولد حضرت زهرا و روز مادر

هـر دم بـه ضـریـح بـی نـشـانـت ای مـاه
بـسـتـه سـت دخـیـل قـلـب مـن بـا هـر آه
عـمـری سـت تـپـش هـای دلـم مـی گـویـد :
« یــا فــاطــمــه اشـفــعـی لـنـا عـنـدالـله »


پ.ن: میلاد با سعادت ام الائمه حضرت ام ابیها فاطمه الزهرا سلام الله علیها بر تمام شیعیان به خصوص زنان و مادران عزیز مبارک باد


پ.ن 2 : افتخار زنان و مادران بزرگوارعالم همین بس که روز میلاد برترین گوهر خلقت بانوی بهشت، فاطمه زهرا(س) روز زن نامیده شده است  .