اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

خدا را بخوان تا خدا تو را از خواندنی ها قرار دهد..

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

خدا را بخوان تا خدا تو را از خواندنی ها قرار دهد..

میلاد امام حسن عسکری ع

ای حـــــضـرت معـــــشوق ای لیلاترینم
من از هـــــمه پـروانه ها شیـــــدا ترینم
سنگ ملامت خورده عشـق تو هستم
یـعنی میـــــان عاشقان رســـــوا ترینم
تو آیــــــه هـــــای مصحف پیغمـــــبرانی
بـــــــهر تــــــلاوت کردنت شــــــیواترینم
ای کیـسه بر دوش سحـــرهای محـــله
مــــرد کــــــــریم ســــــامرا ؛ آقـــــاترینم
ما ریزه خوار دولت عـشق توهــــستیم
ای حضــرت معــــــشوق ای لیـــلاترینم


پ.ن:دست بیفشانید و عود بسوزانید که یازدهمین مسافر بهار.. .
از راه می رسد؛ قدم هایش را شکوفه باران کنید!

پ.ن: ولادت امام حسن عسکری را خدمت فرزندشان صاحب الزمان تبریک میگوییم.



روزهای عاشقی


پ.ن: این غزل از حافظ رو انتخاب کردم به خاطر اینکه هم عاشقانه و هم خیلی زیبا بود. به نظر من هیچ عشقی بالاتر از عشق خدا وجود نداره و چقدر خوبه که ما به مناسبتهای مختلف یه سری به دلهامون بزنیم ،خدا رو پیدا کنیم و تمام مهرو محبت وجودمون رو به حضرت عشق تقدیم کنیم.


پ.ن: این مطالب رو به این جهت گذاشتم چون میدونم این روزها صحبت از روز عشاق هست. من هم همراه یک بغل گل رز ، یک سبد ستاره و یک دنیا آرزوی شادباش این روزها (ولنتاین یا سپندارمذگان) رو به همه عزیزان تبریک میگم.

به امید وصل شدن به سرچشمه عشق، خدای مهربان.


تقدیم به عاشقان و دل سپردگان حضرت عشق (عج)

گفتم به مهدی بر من عاشق نظر کن
گفتا تو هم از معصیت صرف نظر کن

گفتم به نام نامیت هر دم بنازم
گفتا که از اعمال نیکت سرفرازم

گفتم که دیدار تو باشد آرزویم
گفتا که در کوی عمل کن جستجویم

گفتم بیا جانم پر از شهد صفا کن
گفتا به عهد بندگی با حق وفا کن

گفتم به مهدی بر من دلخسته رو کن
گفتا ز تقوا کسب عز و آبرو کن

گفتم دلم با نور ایمان منجلی کن
گفتا تمسک بر کتاب و هم عمل کن

گفتم ز حق دارم تمنای سکینه
گفتا بشوی از دل غبار حقد و کینه

گفتم رخت را از من واله مگردان
گفتا دلی را با ستم از خود مرنجان

گفتم به جان مادرت من را دعا کن
گفتا که جانت پاک از بهر خدا کن

گفتم ز هجران تو قلبی تنگ دارم
گفتا ز قول بی عمل من ننگ دارم

گفتم دمی با من ز رافت گفتگو کن
گفتا به آب دیده دل را شستشو کن

گفتم دلم از بند غم آزاد گردان
گفتا که دل با یاد حق آباد گردان

گفتم که شام تا دلها را سحر کن
گفتا دعا همواره با اشک بصر کن

گفتم که از هجران رویت بی قرارم
گفتا که روز وصل را در انتظارم



ذهن ما

ذهن ما باغچه است،


گل در آن باید کاشت


و نکاری گل من، علف هرز در آن می روید.


زحمت کاشتن یک گل سرخ


کمتر از زحمت برداشتن هرزگی آن علف است!


گل بکاریم زیاد


تا مجال علف هرز فراهم نشود.


بی گل آرایی ذهن


نازنینم،


نازنینم،


هرگز آدم، آدم نشود...



حدیثی از پیامبر اعظم و امام جعفر صادق

رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: پروردگار متعال، مرا به 9 چیز سفارش نمود:

اخلاص در آشکار و پنهان،

دادگری در خوشنودی و خشم،

 میانه روی در نیاز و توانمندی،

 بخشیدن کسی که در حقّ من ستم روا داشته است،

کمک به کسی که مرا محروم گردانده،

 دیدار خویشاوندانی که با من قطع رابطه نموده اند،

و این که خاموشیم اندیشه

و سخنم، یادآوری خداوند;

 و نگاهم عبرت و پند باشد.

«أعیان الشّیعة، ج 1، ص 300»

*************************************************************

امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند : دوستی مرز هایی دارد که هرکس  همه یا برخی از آن ها را داشته باشد٬ دوست است و اگر چیزی از این ها در او نبود او را اصلا دوست مشمار: نخست اینکه ظاهر وباطنش با تو یکی باشد.  دوم که آبروی تو را آبروی خودش داند وعیب و بی آبرویی تو را عیب و بی آبرویی خودش. سوم اینکه مال ومنصب٬ او را نسبت به تو عوض نکند. چهارم اینکه هر کمکی از دستش بر می آید از تو دریغ نکند وپنجم٬ که در بردارنده ی همه ی این خصلتهاست٬ اینکه هنگام گرفتاری ها تو را تنها نگذارد.

 منبع : الکافی 639/2


 پ.ن:سلام خدمت دوستان گرامی با کمی تاخیر میلاد رسول اکرم ص و امام جعفر صادق ع رو بهتون تبریک میگم . درسته از زمان میلاد این دو بزرگوار گذشته اما روایاتشون به زمان خاصی تعلق نداره و در هر زمان راهگشای زندگی همه انسانهاست . من هم دو تا روایت کاربردی رو انتخاب کردم و در خدمت شما عزیزان قرار دادم .